MPK Poznań ma dwie oferty na remont 600 metrów torowiska na alei Wielkopolskiej wraz z przebudową przystanków Klin. Obie mieszczą się w budżecie spółki, dlatego można zakładać, że ten ważny remont w końcu dojdzie do skutku.
MPK Poznań otrzymało dwie oferty na remont
około 610 metrów dwutorowej trasy tramwajowej w ciągu alei Wielkopolskiej, od skrzyżowania z ulicą Pułaskiego mniej więcej do rejonu boiska do koszykówki w Parku Wodziczki.
Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka obecnego torowiska wraz z zabudową kompletnie nowej nawierzchni. Wykonawca zdemontuje także trzy obecne słupy trakcyjne oraz posadowi cztery nowe. Do tego pomalowane mają zostać 42 słupy trakcyjne od Pułaskiego do ulicy Nad Wierzbakiem. Przebudowę przejdzie także zespół przystankowy Klin. Oba perony (zarówno w kierunku centrum miasta jak i pętli Piątkowska) będą miały 45 metrów długości i 22 centymetry wysokości (licząc od główki szyny). Modernizację przejdzie również przejazd tramwajowo-drogowy na skrzyżowaniu z ulicą Nad Wierzbakiem.
W ramach opcji przewidziano możliwość remontu przejazdu drogowo-tramwajowego w rejonie rozwidlenia alei, gdzie samochody jadą prosto w kierunku Parku Sołackiego lub skręcają w lewo, przecinając torowisko z myślą o jeździe w kierunku Jeżyc lub nawrotce w kierunku Pułaskiego.
– W postępowaniu przetargowym na remont torowiska w Alei Wielkopolskiej oferty złożyło dwóch Wykonawców: PORR SA oraz NDI Energy. Zaproponowana cena całkowita netto za realizację zadania (wraz z opcją) to: - w przypadku firmy PORR - 7 890 000,00 zł, - w przypadku firmy NDI ENERGY - 7 326 514,00 zł. Obecnie trwa formalna weryfikacja złożonych dokumentów – mówi nam Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa MPK Poznań.
Na realizację całości zamówienia (podstawa + opcja) MPK przygotowało 8 mln złotych netto.
ZTM oraz MPK Poznań zaplanowały, że w związku z remontem torowiska wyłączenie trasy do pętli Piątkowska potrwa 60 dni, ale wszystkie prace muszą zostać zrealizowana do 31 marca 2025 roku.